Zurück   R32 Club > VW-Forum > Neue Modelle

Neue Modelle Neue Volkswagen Modelle.

Antwort
Alt 02.11.2006, 00:54   #1
zenetti

Two new decent concept cars

Volkswagen R GTI Revealed

Thirty years ago Volkswagen launched the GTI, the “hot hatch” that would revolutionize the concept of affordable and accessible high-performance motoring. Now comes the R GTI, a look forward into the future of compact car performance, making its debut at the 2006 SEMA Show in Las Vegas on October 31.

[...]
Reference to the GTI’s trademark hexagonal grille pattern is also seen in the R GTI’s specially constructed 19x9-inch aluminum alloy wheels, with lightness as a crucial contributor to reduced unsprung weight, and improved ride quality and cornering. Tucked within fenders designed for additional clearance, the beefier running gear includes Michelin Pilot Sport Cup ultra-high-performance radials, sized 265/30-19. In track tests, the larger tire footprint proved to be a valuable ally in transferring the engine’s prodigious 340 ft-lb of torque to the ground. Despite being rolled straight out of the design studio on to the track, the R GTI pulled off an impressive zero to 60-mph time of 4.8 seconds.

Source & more under: http://www.worldcarfans.com/news.cfm...d-at-sema-show

VW Thunder Bunny Concept Revealed at SEMA

Volkswagen introduces a concept vehicle that reflects its roots in the sport compact tuning community.

The story began back in the early ‘80s, with a man named Bill Neumann. Bill founded the California based tuning firm Automotive Performance Systems (APS). He was frustrated with the fact that Volkswagen’s hot hatchback GTI had been sold in Germany since 1976, but hadn’t yet come to America. Bill had driven the GTI in Europe on several of his parts-searching trips, and he was convinced it would be a big hit in America. So he sent letters to the factory. He wrote to enthusiast magazines and lobbied Volkswagen dealers for support. Then, he put together the proof that a Rabbit-based performance car was capable of generating both stunning performance numbers and lots of attention from the American automotive press corp.

[...]
Today’s Thunder Bunny is a blend of subtle design massaging and tuning technology, built to show how a comfortable daily driver can also provide an exciting motoring experience. Creating the thunderous noise from under the hood is a newly developed turbocharger system, designed by Neuspeed especially for Volkswagen’s 2.5-liter five-cylinder engine. The high quality installation includes a modified intake manifold, Garrett ball-bearing turbocharger and air-to-air intercooler. A stainless exhaust and specially baffled aluminum oil pan were also sourced from APS for optimum flow and cooling. Boost is restricted to a maximum of seven lbs. in this Stage 1 kit, but it still produces 225 horsepower, 75 more than the stock 2.5 L, and a hefty dose of low-end torque. A performance clutch and Quaife differential were added to the powertrain for durability and a more efficient delivery of power to the front wheels.

Source & more under: http://www.worldcarfans.com/news.cfm...vealed-at-sema
zenetti ist offline  
Alt 02.11.2006, 15:40   #2
The Stig

AW: Two new decent concept cars

An diese Endrohre könnte ich mich gewöhnen, natürlich nur mit dem passenden (Carbon)Diffusor
The Stig ist offline  
Alt 03.11.2006, 00:10   #3
vr32

ein weiterer Artikel: AutorotorundSport.de
vr32 ist offline  
Alt 03.11.2006, 07:50   #4
The Stig

Die Motorisierung ist ja wohl ein Witz....380PS aus einem 2.0 TFSI(!), dafür nur 228PS aus einem 5 Zylinder Turbo...und beides als Frontriebler (zumindest habe ich nichts von Allrad gelesen).
Nun, um in Vegas mit 30mph den Strip runter zu cruisen und ein paar Stripperinnen aufzureissen wird's wohl reichen
The Stig ist offline  
Alt 03.11.2006, 12:06   #5
wob-i

optisch echt der burner ! technische daten ...
  Beitrag bearbeiten/löschen
Alt 06.11.2006, 20:01   #6
mama

Gestern kam ein kurzer Bericht im TV (AMS TV) über den R GTI. Da sah er noch viel leckerer aus als auf den Bildern hier. Mein Fazit:

1. 370PS (lt. AMS TV): Haben will!
2. Mattschwarz sieht lecker aus!
3. Die Felgen: Haben will!
4. Das Heck/Endrohr: Haben will!

Ich hab immer noch Sabber am Mundwinkel wenn ich mir die Pics oben ansehe...
mama ist offline  
Alt 07.11.2006, 01:48   #7
ishino

hat das wer zufällig aufgenommen und kanns reinstellen
falls nicht, wird das wiederholt, dann nehm ich das auf
und stells rein

Gruss
Ishino
ishino ist offline  
Alt 07.11.2006, 09:00   #8
Indecent

Zitat:
Zitat von mama
Gestern kam ein kurzer Bericht im TV (AMS TV) über den R GTI. Da sah er noch viel leckerer aus als auf den Bildern hier. Mein Fazit:

1. 370PS (lt. AMS TV): Haben will!
2. Mattschwarz sieht lecker aus!
3. Die Felgen: Haben will!
4. Das Heck/Endrohr: Haben will!

Ich hab immer noch Sabber am Mundwinkel wenn ich mir die Pics oben ansehe...
Klar......haben will Aber.......auch bezahlen will
Indecent ist offline  
Alt 07.11.2006, 10:01   #9
mama

Zitat:
Zitat von Exjubi
Klar......haben will Aber.......auch bezahlen will
Ich habe gestern noch ne Mail an meinen geschickt, ob das Heck und die Felgen separat zu bekommen sind und was die kosten. Bin mal gespannt...
mama ist offline  
Alt 07.11.2006, 10:07   #10
Indecent

Zitat:
Zitat von mama
Ich habe gestern noch ne Mail an meinen geschickt, ob das Heck und die Felgen separat zu bekommen sind und was die kosten. Bin mal gespannt...
Sicherlich wird der nicht mal wissen daß es so ein Auto gibt oder überhaupt mal geben könnte
Indecent ist offline  
Alt 07.11.2006, 18:31   #11
The Doctor

Zitat:
Zitat von Exjubi
Sicherlich wird der nicht mal wissen daß es so ein Auto gibt oder überhaupt mal geben könnte
Davon bin ich auch 100% überzeugt

trotzdem auch *habenwill* - aber vermutlich
Alt 07.11.2006, 19:52   #12
mama

Tja, bis jetzt hüllt er sich in beredtes Schweigen...

Das bedeutet aber i.d.R., dass er es entweder in der Klärung hat, oder nicht da ist. Ich denke letzteres trifft wohl eher zu. Werde morgen mal anrufen, ob er angesichts der annähernd geilsten Optik die VW je designed hat in einer Schockstarre gelähmt unterm Schreibtsich krampft.
mama ist offline  
Alt 09.11.2006, 21:43   #13
united

Dito

Habe heute ebenfalls angefragt, und meinem Händler 1 Jahr Zeit gegeben bis mein Leasing bereit wäre für einen Neuen. Er meinte, das er mal schaut ob das möglich wäre.
Generell gibt es keine Info Für oder Gegen, das dieses Geschoss nach DE kommt.

Lassen wir uns Überraschen
Alt 10.11.2006, 09:44   #14
zenetti

Habe gestern in AMS gelesen, dass einige Teile diese Paketes unter Umstaenden in das Programm von VW Individual aufgenommen werden sollen [AMS Seite 8]
zenetti ist offline  
Antwort