Two new decent concept cars

Diskutiere Two new decent concept cars im Neue Modelle Forum im Bereich VW-Forum; Volkswagen R GTI Revealed Thirty years ago Volkswagen launched the GTI, the “hot hatch” that would revolutionize the concept of affordable and...
  • Two new decent concept cars Beitrag #1
zenetti
zenetti
Dabei seit
18.05.2005
Beiträge
1.977
Punkte Reaktionen
149
Volkswagen R GTI Revealed

Thirty years ago Volkswagen launched the GTI, the “hot hatch” that would revolutionize the concept of affordable and accessible high-performance motoring. Now comes the R GTI, a look forward into the future of compact car performance, making its debut at the 2006 SEMA Show in Las Vegas on October 31.

[...]
Reference to the GTI’s trademark hexagonal grille pattern is also seen in the R GTI’s specially constructed 19x9-inch aluminum alloy wheels, with lightness as a crucial contributor to reduced unsprung weight, and improved ride quality and cornering. Tucked within fenders designed for additional clearance, the beefier running gear includes Michelin Pilot Sport Cup ultra-high-performance radials, sized 265/30-19. In track tests, the larger tire footprint proved to be a valuable ally in transferring the engine’s prodigious 340 ft-lb of torque to the ground. Despite being rolled straight out of the design studio on to the track, the R GTI pulled off an impressive zero to 60-mph time of 4.8 seconds.



Source & more under: http://www.worldcarfans.com/news.cf...swagen/volkswagen-r-gti-revealed-at-sema-show


VW Thunder Bunny Concept Revealed at SEMA

Volkswagen introduces a concept vehicle that reflects its roots in the sport compact tuning community.

The story began back in the early ‘80s, with a man named Bill Neumann. Bill founded the California based tuning firm Automotive Performance Systems (APS). He was frustrated with the fact that Volkswagen’s hot hatchback GTI had been sold in Germany since 1976, but hadn’t yet come to America. Bill had driven the GTI in Europe on several of his parts-searching trips, and he was convinced it would be a big hit in America. So he sent letters to the factory. He wrote to enthusiast magazines and lobbied Volkswagen dealers for support. Then, he put together the proof that a Rabbit-based performance car was capable of generating both stunning performance numbers and lots of attention from the American automotive press corp.

[...]
Today’s Thunder Bunny is a blend of subtle design massaging and tuning technology, built to show how a comfortable daily driver can also provide an exciting motoring experience. Creating the thunderous noise from under the hood is a newly developed turbocharger system, designed by Neuspeed especially for Volkswagen’s 2.5-liter five-cylinder engine. The high quality installation includes a modified intake manifold, Garrett ball-bearing turbocharger and air-to-air intercooler. A stainless exhaust and specially baffled aluminum oil pan were also sourced from APS for optimum flow and cooling. Boost is restricted to a maximum of seven lbs. in this Stage 1 kit, but it still produces 225 horsepower, 75 more than the stock 2.5 L, and a hefty dose of low-end torque. A performance clutch and Quaife differential were added to the powertrain for durability and a more efficient delivery of power to the front wheels.



Source & more under: http://www.worldcarfans.com/news.cf...gen/vw-thunder-bunny-concept-revealed-at-sema
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Two new decent concept cars Beitrag #2
The Stig
The Stig
Dabei seit
28.07.2006
Beiträge
494
Punkte Reaktionen
0
An diese Endrohre könnte ich mich gewöhnen, natürlich nur mit dem passenden (Carbon)Diffusor :great:
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Two new decent concept cars Beitrag #4
The Stig
The Stig
Dabei seit
28.07.2006
Beiträge
494
Punkte Reaktionen
0
Die Motorisierung ist ja wohl ein Witz....380PS aus einem 2.0 TFSI(!), dafür nur 228PS aus einem 5 Zylinder Turbo...und beides als Frontriebler (zumindest habe ich nichts von Allrad gelesen).
Nun, um in Vegas mit 30mph den Strip runter zu cruisen und ein paar Stripperinnen aufzureissen wird's wohl reichen *lol*
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #5
wob-i
Guest
optisch echt der burner ! technische daten ... *roll* *schock*
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #6
mama
mama
Dabei seit
05.10.2006
Beiträge
569
Punkte Reaktionen
0
Gestern kam ein kurzer Bericht im TV (AMS TV) über den R GTI. Da sah er noch viel leckerer aus als auf den Bildern hier. Mein Fazit:

1. 370PS (lt. AMS TV): Haben will!
2. Mattschwarz sieht lecker aus!
3. Die Felgen: Haben will!
4. Das Heck/Endrohr: Haben will!

Ich hab immer noch Sabber am Mundwinkel wenn ich mir die Pics oben ansehe... :great:
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #7
ishino
ishino
Dabei seit
25.03.2006
Beiträge
1.270
Punkte Reaktionen
31
hat das wer zufällig aufgenommen und kanns reinstellen
falls nicht, wird das wiederholt, dann nehm ich das auf
und stells rein

Gruss
Ishino
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #8
Indecent
Indecent
Dabei seit
12.06.2005
Beiträge
6.088
Punkte Reaktionen
1
mama schrieb:
Gestern kam ein kurzer Bericht im TV (AMS TV) über den R GTI. Da sah er noch viel leckerer aus als auf den Bildern hier. Mein Fazit:

1. 370PS (lt. AMS TV): Haben will!
2. Mattschwarz sieht lecker aus!
3. Die Felgen: Haben will!
4. Das Heck/Endrohr: Haben will!

Ich hab immer noch Sabber am Mundwinkel wenn ich mir die Pics oben ansehe... :great:

Klar......haben will:) :) :) Aber.......auch bezahlen will??? ??? ??? :D :D :D
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #9
mama
mama
Dabei seit
05.10.2006
Beiträge
569
Punkte Reaktionen
0
Exjubi schrieb:
Klar......haben will:) :) :) Aber.......auch bezahlen will??? ??? ??? :D :D :D

Ich habe gestern noch ne Mail an meinen :) geschickt, ob das Heck und die Felgen separat zu bekommen sind und was die kosten. Bin mal gespannt... ;)
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #10
Indecent
Indecent
Dabei seit
12.06.2005
Beiträge
6.088
Punkte Reaktionen
1
mama schrieb:
Ich habe gestern noch ne Mail an meinen :) geschickt, ob das Heck und die Felgen separat zu bekommen sind und was die kosten. Bin mal gespannt... ;)

Sicherlich wird der :) nicht mal wissen daß es so ein Auto gibt oder überhaupt mal geben könnte:D
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #11
The Doctor
Guest
Exjubi schrieb:
Sicherlich wird der :) nicht mal wissen daß es so ein Auto gibt oder überhaupt mal geben könnte:D

Davon bin ich auch 100% überzeugt*lol* *lol* *lol*

trotzdem auch *habenwill* - aber vermutlich
kohle.gif
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #12
mama
mama
Dabei seit
05.10.2006
Beiträge
569
Punkte Reaktionen
0
Tja, bis jetzt hüllt er sich in beredtes Schweigen... :D

Das bedeutet aber i.d.R., dass er es entweder in der Klärung hat, oder nicht da ist. Ich denke letzteres trifft wohl eher zu. Werde morgen mal anrufen, ob er angesichts der annähernd geilsten Optik die VW je designed hat in einer Schockstarre gelähmt unterm Schreibtsich krampft. *noahnung*
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #13
united
Guest
Dito

Habe heute ebenfalls angefragt, und meinem Händler 1 Jahr Zeit gegeben bis mein Leasing bereit wäre für einen Neuen. Er meinte, das er mal schaut ob das möglich wäre.
Generell gibt es keine Info Für oder Gegen, das dieses Geschoss nach DE kommt.

Lassen wir uns Überraschen
 
  • Two new decent concept cars Beitrag #14
zenetti
zenetti
Dabei seit
18.05.2005
Beiträge
1.977
Punkte Reaktionen
149
Habe gestern in AMS gelesen, dass einige Teile diese Paketes unter Umstaenden in das Programm von VW Individual aufgenommen werden sollen [AMS Seite 8]
 
Thema:

Two new decent concept cars

Ähnliche Themen
2 3
Antworten
43
Aufrufe
5.991
J_U_K_I
Antworten
4
Aufrufe
1.210
J_U_K_I
Antworten
40
Aufrufe
5.295
coolhard
coolhard
Antworten
9
Aufrufe
1.824
UniniC1992
Hansdampf
Antworten
26
Aufrufe
4.247
coolhard
coolhard
Oben Unten