graeme86
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Excuse my English/schlecht-Deutsch.
Has anyone installed DSG LMM and just reflashed their entire Motor ECU with DSG flash?
Hat jemand installiert DSG LMM und nur flash ihre gesamte ECU Motor mit DSG-Flash?
Not just the DSG fuel map - I mean the entire EEPROM code!
Nicht nur die DSG Kraftstoff map - ich meine den gesamten EEPROM-Code!
This is what I have found out regarding the stock Mk IV DSG fitment/ECU:
Only connection to ECU from DSG Mechatronics or any other component is via Powertrain CANBUS wires
CAN-Hi to J220 ECU T121/60 and J533 (Data Bus Diagnostic Interface) inside cluster J285 T32a(green)/19
CAN-Lo to J220 ECU T121/58 and J533 (Data Bus Diagnostic Interface) inside cluster J285 T32a(green)/20
These are the same connections on my existing ECU.
CANBUS Verbindungen sind die gleichen.
VAGCOM coding for ECU:
Engine Control Module (J220) Coding
0000132 - Manual Transmission
0000133 - Automatic Transmission (02E / DSG)
Presumably we could just softcode it as a manual???.
Vermutlich könnten wir nur VAGCOM softcode es als Handschalte???
Cruise control system (CCS) (- description from ELSA) :
"The injection control unit controls the functions of the cruise control system.
Apart from the cruise control system operating switch in turn signal lever there are no additional components".
"Die ECU steuert die Funktionen der GRA.
Abgesehen von den GRA Betriebsschalter in Blinkerhebel sind keine zusätzlichen Komponenten"
VAGCOM Measuring Blocks for Cruise Control System (CCS=GRA)
066 - Cruise Control System (GRA)
066 -1- Vehicle Speed,(current)
066 -2- Pedal Settings
----1xxx - Cruise control system active
----x1xx - Clutch depressed (always 1 in automatic transmission)
----xx1x - Brake depressed (brake pedal switch)
----xxx1 - Brake depressed (brake light switch)
066 -3- Vehicle Speed,(specified)
066 -4- Switch Settings
----1xxx - CCS slide handle on RES or RES button on multi-function steering wheel pressed
----x1xx - SET button pressed
----xx1x - CCS slide handle on OFF (not engaged or engaged)/OFF button on multi-function steering wheel pressed
----xxx1 - CCS slide handle on OFF
So it would appear that CCS is only deactivated by brake pedal switch with DSG when fitted.
Es scheint dass GRA nur durch Bremse Fußschalter deaktiviert ist mit DSG falls sie eingebaut (keine Kupplungschalter naturlich).
Also have these VAGCOM measuring blocks in ECU relating to Automatic Transmission:
051,0,Engine Speed Increase (Gear shifts)
051,1,Engine Speed,(actual)
051,2,Engine Speed,(specified)
051,3,Selected Gear,,Display Range: P or N = 0/Gear = 1 - 6/R = 7
051,4,Supply Voltage,,Specification: 12.0...15.0 V
063,0,Electronic Throttle (Kick-Down Adaptation)
063,1,Throttle Position,Sensor (G79)
063,2,Kick-Down,Adaptation Value
063,3,Kick-Down,Switch,Display Range: Kick Down
063,4,Kick-Down,Adaptation,Display Range: ADP RUN/ADP OK/ADP ERROR\nSpecification: ADP OK
CAN Gateway in cluster
VAGCOM coding:
0 - No available equipment
+1 - Automatic Transmission
+2 - ABS Brakes
+4 - Airbags
Note: 2002+ models do not need to be coded separately for automatic transmission, so a 2002+ with Automatic Transmission, ABS Brakes, and Airbags, (add 2+4 = 6) = 00006.
Recode gateway to initiate again.
So CAN Gateway will have same coding and presumably ignores missing DSG Mechatronics module because it is not in the CANBUS network (same coding as stock)
So CAN-Gateway wird dieselbe Kodierung haben und vermutlich ignoriert fehlende DSG Mechatronik-Modul, weil es nicht in der CANBUS Netz
These are the only issues I can think of:
Dies sind die einzigen Punkte, die ich denken kann:
Clutch pedal on manual has a wire running into ECU - don't know if signal from it will then be ignored - presumably even with DSG flash in my ECU, you could still softcode the ECU to be a "manual" transmission and it would look for signal (this is just for the Cruise Control operation to be correctly disengaging when clutch is depressed as well as brake pedal).
Kupplungspedal zur manuellen hat einen Kabel läuft in ECU - weiß nicht, ob Signal wird dann ignoriert - vermutlich auch mit DSG-Flash, in meinem ECU werden, könnten Sie noch softcode die ECU eine "manuelle" Getriebschalter und es würde aussehen für Signal (dies ist nur für die GRA korrekt Ausrücken bei Kupplung gedrückt wird, sowie Bremspedal).
ECU would have those kickdown parameters stored measuring blocks. - presumably they are just parameters programmed into ECU so will just be dormant data as not required.
ECU würde diesen Kick-down-Parameter gespeichert haben, Mess-Blöcke. - Vermutlich sind sie nur Parameter in ECU programmiert, so wird einfach ein ruhender Daten als nicht erforderlich.
I am thinking the main difference between ECU's is of course the fuel map for the larger MAF, plus the kickdown/throttle blipping etc for the DSG which may become inactive if you just softcode it for a manual.
Ich denke der größte Unterschied zwischen ECU ist natürlich der Kraftstoff-Karte für die größeren MAF, plus der Kickdown / Blipping etc für die DSG, die sich nicht aktiv, wenn Sie es eben softcode für ein Handschalte kann.
Any thoughts on this???
Again, sorry for posting (mainly) in English.
Graeme
Has anyone installed DSG LMM and just reflashed their entire Motor ECU with DSG flash?
Hat jemand installiert DSG LMM und nur flash ihre gesamte ECU Motor mit DSG-Flash?
Not just the DSG fuel map - I mean the entire EEPROM code!
Nicht nur die DSG Kraftstoff map - ich meine den gesamten EEPROM-Code!
This is what I have found out regarding the stock Mk IV DSG fitment/ECU:
Only connection to ECU from DSG Mechatronics or any other component is via Powertrain CANBUS wires
CAN-Hi to J220 ECU T121/60 and J533 (Data Bus Diagnostic Interface) inside cluster J285 T32a(green)/19
CAN-Lo to J220 ECU T121/58 and J533 (Data Bus Diagnostic Interface) inside cluster J285 T32a(green)/20
These are the same connections on my existing ECU.
CANBUS Verbindungen sind die gleichen.
VAGCOM coding for ECU:
Engine Control Module (J220) Coding
0000132 - Manual Transmission
0000133 - Automatic Transmission (02E / DSG)
Presumably we could just softcode it as a manual???.
Vermutlich könnten wir nur VAGCOM softcode es als Handschalte???
Cruise control system (CCS) (- description from ELSA) :
"The injection control unit controls the functions of the cruise control system.
Apart from the cruise control system operating switch in turn signal lever there are no additional components".
"Die ECU steuert die Funktionen der GRA.
Abgesehen von den GRA Betriebsschalter in Blinkerhebel sind keine zusätzlichen Komponenten"
VAGCOM Measuring Blocks for Cruise Control System (CCS=GRA)
066 - Cruise Control System (GRA)
066 -1- Vehicle Speed,(current)
066 -2- Pedal Settings
----1xxx - Cruise control system active
----x1xx - Clutch depressed (always 1 in automatic transmission)
----xx1x - Brake depressed (brake pedal switch)
----xxx1 - Brake depressed (brake light switch)
066 -3- Vehicle Speed,(specified)
066 -4- Switch Settings
----1xxx - CCS slide handle on RES or RES button on multi-function steering wheel pressed
----x1xx - SET button pressed
----xx1x - CCS slide handle on OFF (not engaged or engaged)/OFF button on multi-function steering wheel pressed
----xxx1 - CCS slide handle on OFF
So it would appear that CCS is only deactivated by brake pedal switch with DSG when fitted.
Es scheint dass GRA nur durch Bremse Fußschalter deaktiviert ist mit DSG falls sie eingebaut (keine Kupplungschalter naturlich).
Also have these VAGCOM measuring blocks in ECU relating to Automatic Transmission:
051,0,Engine Speed Increase (Gear shifts)
051,1,Engine Speed,(actual)
051,2,Engine Speed,(specified)
051,3,Selected Gear,,Display Range: P or N = 0/Gear = 1 - 6/R = 7
051,4,Supply Voltage,,Specification: 12.0...15.0 V
063,0,Electronic Throttle (Kick-Down Adaptation)
063,1,Throttle Position,Sensor (G79)
063,2,Kick-Down,Adaptation Value
063,3,Kick-Down,Switch,Display Range: Kick Down
063,4,Kick-Down,Adaptation,Display Range: ADP RUN/ADP OK/ADP ERROR\nSpecification: ADP OK
CAN Gateway in cluster
VAGCOM coding:
0 - No available equipment
+1 - Automatic Transmission
+2 - ABS Brakes
+4 - Airbags
Note: 2002+ models do not need to be coded separately for automatic transmission, so a 2002+ with Automatic Transmission, ABS Brakes, and Airbags, (add 2+4 = 6) = 00006.
Recode gateway to initiate again.
So CAN Gateway will have same coding and presumably ignores missing DSG Mechatronics module because it is not in the CANBUS network (same coding as stock)
So CAN-Gateway wird dieselbe Kodierung haben und vermutlich ignoriert fehlende DSG Mechatronik-Modul, weil es nicht in der CANBUS Netz
These are the only issues I can think of:
Dies sind die einzigen Punkte, die ich denken kann:
Clutch pedal on manual has a wire running into ECU - don't know if signal from it will then be ignored - presumably even with DSG flash in my ECU, you could still softcode the ECU to be a "manual" transmission and it would look for signal (this is just for the Cruise Control operation to be correctly disengaging when clutch is depressed as well as brake pedal).
Kupplungspedal zur manuellen hat einen Kabel läuft in ECU - weiß nicht, ob Signal wird dann ignoriert - vermutlich auch mit DSG-Flash, in meinem ECU werden, könnten Sie noch softcode die ECU eine "manuelle" Getriebschalter und es würde aussehen für Signal (dies ist nur für die GRA korrekt Ausrücken bei Kupplung gedrückt wird, sowie Bremspedal).
ECU would have those kickdown parameters stored measuring blocks. - presumably they are just parameters programmed into ECU so will just be dormant data as not required.
ECU würde diesen Kick-down-Parameter gespeichert haben, Mess-Blöcke. - Vermutlich sind sie nur Parameter in ECU programmiert, so wird einfach ein ruhender Daten als nicht erforderlich.
I am thinking the main difference between ECU's is of course the fuel map for the larger MAF, plus the kickdown/throttle blipping etc for the DSG which may become inactive if you just softcode it for a manual.
Ich denke der größte Unterschied zwischen ECU ist natürlich der Kraftstoff-Karte für die größeren MAF, plus der Kickdown / Blipping etc für die DSG, die sich nicht aktiv, wenn Sie es eben softcode für ein Handschalte kann.
Any thoughts on this???
Again, sorry for posting (mainly) in English.
Graeme
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