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Motortuning Leistungssteigerung am R32. Chip, Nockenwellen, Kompressor, Turbo ... .. .

Antwort
Alt 29.08.2009, 08:46   #1
graeme86
DSG LMM und DSG EEPROM flash in Handschalte?

Excuse my English/schlecht-Deutsch.

Has anyone installed DSG LMM and just reflashed their entire Motor ECU with DSG flash?

Hat jemand installiert DSG LMM und nur flash ihre gesamte ECU Motor mit DSG-Flash?

Not just the DSG fuel map - I mean the entire EEPROM code!

Nicht nur die DSG Kraftstoff map - ich meine den gesamten EEPROM-Code!

This is what I have found out regarding the stock Mk IV DSG fitment/ECU:

Only connection to ECU from DSG Mechatronics or any other component is via Powertrain CANBUS wires

CAN-Hi to J220 ECU T121/60 and J533 (Data Bus Diagnostic Interface) inside cluster J285 T32a(green)/19

CAN-Lo to J220 ECU T121/58 and J533 (Data Bus Diagnostic Interface) inside cluster J285 T32a(green)/20

These are the same connections on my existing ECU.

CANBUS Verbindungen sind die gleichen.

VAGCOM coding for ECU:

Engine Control Module (J220) Coding

0000132 - Manual Transmission

0000133 - Automatic Transmission (02E / DSG)

Presumably we could just softcode it as a manual.

Vermutlich könnten wir nur VAGCOM softcode es als Handschalte


Cruise control system (CCS) (- description from ELSA) :

"The injection control unit controls the functions of the cruise control system.

Apart from the cruise control system operating switch in turn signal lever there are no additional components".

"Die ECU steuert die Funktionen der GRA.

Abgesehen von den GRA Betriebsschalter in Blinkerhebel sind keine zusätzlichen Komponenten"

VAGCOM Measuring Blocks for Cruise Control System (CCS=GRA)

066 - Cruise Control System (GRA)

066 -1- Vehicle Speed,(current)

066 -2- Pedal Settings

----1xxx - Cruise control system active

----x1xx - Clutch depressed (always 1 in automatic transmission)

----xx1x - Brake depressed (brake pedal switch)

----xxx1 - Brake depressed (brake light switch)

066 -3- Vehicle Speed,(specified)

066 -4- Switch Settings

----1xxx - CCS slide handle on RES or RES button on multi-function steering wheel pressed

----x1xx - SET button pressed

----xx1x - CCS slide handle on OFF (not engaged or engaged)/OFF button on multi-function steering wheel pressed

----xxx1 - CCS slide handle on OFF

So it would appear that CCS is only deactivated by brake pedal switch with DSG when fitted.

Es scheint dass GRA nur durch Bremse Fußschalter deaktiviert ist mit DSG falls sie eingebaut (keine Kupplungschalter naturlich).


Also have these VAGCOM measuring blocks in ECU relating to Automatic Transmission:

051,0,Engine Speed Increase (Gear shifts)

051,1,Engine Speed,(actual)

051,2,Engine Speed,(specified)

051,3,Selected Gear,,Display Range: P or N = 0/Gear = 1 - 6/R = 7

051,4,Supply Voltage,,Specification: 12.0...15.0 V

063,0,Electronic Throttle (Kick-Down Adaptation)

063,1,Throttle Position,Sensor (G79)

063,2,Kick-Down,Adaptation Value

063,3,Kick-Down,Switch,Display Range: Kick Down

063,4,Kick-Down,Adaptation,Display Range: ADP RUN/ADP OK/ADP ERROR\nSpecification: ADP OK

CAN Gateway in cluster

VAGCOM coding:
0 - No available equipment
+1 - Automatic Transmission
+2 - ABS Brakes
+4 - Airbags

Note: 2002+ models do not need to be coded separately for automatic transmission, so a 2002+ with Automatic Transmission, ABS Brakes, and Airbags, (add 2+4 = 6) = 00006.

Recode gateway to initiate again.

So CAN Gateway will have same coding and presumably ignores missing DSG Mechatronics module because it is not in the CANBUS network (same coding as stock)

So CAN-Gateway wird dieselbe Kodierung haben und vermutlich ignoriert fehlende DSG Mechatronik-Modul, weil es nicht in der CANBUS Netz


These are the only issues I can think of:
Dies sind die einzigen Punkte, die ich denken kann:

Clutch pedal on manual has a wire running into ECU - don't know if signal from it will then be ignored - presumably even with DSG flash in my ECU, you could still softcode the ECU to be a "manual" transmission and it would look for signal (this is just for the Cruise Control operation to be correctly disengaging when clutch is depressed as well as brake pedal).
Kupplungspedal zur manuellen hat einen Kabel läuft in ECU - weiß nicht, ob Signal wird dann ignoriert - vermutlich auch mit DSG-Flash, in meinem ECU werden, könnten Sie noch softcode die ECU eine "manuelle" Getriebschalter und es würde aussehen für Signal (dies ist nur für die GRA korrekt Ausrücken bei Kupplung gedrückt wird, sowie Bremspedal).

ECU would have those kickdown parameters stored measuring blocks. - presumably they are just parameters programmed into ECU so will just be dormant data as not required.
ECU würde diesen Kick-down-Parameter gespeichert haben, Mess-Blöcke. - Vermutlich sind sie nur Parameter in ECU programmiert, so wird einfach ein ruhender Daten als nicht erforderlich.

I am thinking the main difference between ECU's is of course the fuel map for the larger MAF, plus the kickdown/throttle blipping etc for the DSG which may become inactive if you just softcode it for a manual.
Ich denke der größte Unterschied zwischen ECU ist natürlich der Kraftstoff-Karte für die größeren MAF, plus der Kickdown / Blipping etc für die DSG, die sich nicht aktiv, wenn Sie es eben softcode für ein Handschalte kann.

Any thoughts on this

Again, sorry for posting (mainly) in English.

Graeme
graeme86 ist offline  
Alt 29.08.2009, 14:32   #2
3R32DK
 
Avatar von 3R32DK
AW: DSG LMM und DSG EEPROM flash in Handschalte?

I talked to a VW technician when I mounted the whole DSG Air intake on my R32 with manual. He told me that you can not flash the ECU with the software from the DSG-model and make it work. You will get a lot of errors from the ECU regarding the missing DSG.

I therefore chose to have my ECU flashed by www.custom-chips.de . He has a program specifically for a R32 with manual gear and with the complete DSG air intake.

I live in Denmark, and I did send my ECU by mail to Zoran by Custom Chips. That worked fine for me !
3R32DK ist offline  
Alt 29.08.2009, 23:15   #3
Zoran
AW: DSG LMM und DSG EEPROM flash in Handschalte?

Hello,

this is not possible as the Configuration inside the flash is set as an automatic car. So if you set the configuration in the serial eeprom via VCDS (or copy the entire one) you will get an error that this does not match and your car runs in limp mode!

Go to an experienced tuner and he will change the software to act correctly with your dsg-maf.

wbr, Zoran
Zoran ist offline  
Alt 30.08.2009, 04:40   #4
graeme86
AW: DSG LMM und DSG EEPROM flash in Handschalte?

Thank you very much for your responses!

I thought it wouldn't be that easy

mfg

Graeme
graeme86 ist offline  
Antwort


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